יום שישי, 5 בדצמבר 2014

סכינה -חמין מרוקאי - אמנון יפרח

למרוקאים יש כמה סוגי חמין שהמילה הראשונה תמיד תהיה סכינה וההמשך ...של פסח....של ראש השנה וכו'......דיברנו יותר מידי ועכשיו ניגש לתכלס.....לעניות דעתי הכי חשוב בסכינה זה הבשר ומוצריו....על מנת שיצא מוצלח אני ממליץ על עצמות או מח או ברך אבל זה חובה.....בשר על פי העדפתכם.....אם אתם אוהבים בשר נימוח תשימו "שריר".....אתם אוהבים יותר להרגיש את טעם הבשר המודגש תשימו שפונדרה.......יותר קשה תשימו חזה עם עצם......אני שם שפונדרה בשבילי ושריר לזוגתי ולילדים.

מצרכים

כוס חומוס מושרה ....לפחות 5 שעות
כמה תפו"א בינונים קלופים
ביצים כמספר הסועדים.....אני מוסיף עוד כמה שתמיד יוכלו לבוא עוד....לרוב אנחנו אוכלים אותם :-)
בטטה אחת או שתיים קטנות קלופות
2-3 חתיכות עצם בקר
בשר
תבלינים....מלח...פפריקה ומעט כורכום...סילאן........ושמן כמובן
לעסק.....מניחים בסיר למטה את החומוס....ומעל בשכבה מסדרים את הבשר העצמות הביצים וכל השאר......(ניתן גם להוסיף גידי בקר)מתבלים  וממלאים מים עד גובה המצרכים......מניחים את הסיר לרתיחה איטית על האש הקטנה.....לאש הסכינה עולה אצלי 4 שעות טרם כניסת השבת.
 
בשקית "קוקי" מכינים את האורז ....בדיוק כמו שאתם מכינים אורז רגיל...אבל כאן הכל נכנס לשקית נסגר ומונח למעלה אחרי שהחמין רתח טוב...אני מוסיף לשקית שמן מלח...פלפל לבן ומעט מרק עוף.
 
אני משאיר את החמין על האש כשעתיים ואז לפלטה לכל השבת.............לפני שהולך לישון בודק שלא חסר מים.
מגישים לשולחן רק שכולם ישובים בקערות מרכזיות ובתאבון......אנחנו אוהבים מטבוחה וסלט סלק על האורז.

בתאבון

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה