יום שלישי, 27 בינואר 2015

רוטב העגבניות לפיצה של נונה פרנצ'סקה - אבי ברקו

‏‎Avi Berko‎‏
 
רוטב העגבניות לפיצה של נונה פרנצ'סקה ז"ל

חברים אני לא יודע אם אתם יודעים אבל המסע הקולינרי הלימודי הראשון שלי לא החל בבית המטבחיים אלה אצל נונה פרנצ'סקה ז"ל בפ...ירנצה אישה מדהימה אימו של חברי לוקה ( אותו פגשתי ואליו התחברתי בזמן אחר של חיי לאו דווקא הקולינריים!!!!)אשר היתה בעל טרטוריה בפירנצה המדהימה ושם ואצלה החלה דרכי הקולינרית ברזי הסוד של המטבח האיטלקי הביתי, וברור שכמעט כל מה שאני יודע היום וההתפתחות שלי קרה בזכותה (וגם לוקה כי אלמלא הכרתי אותו !!!) במרחבי המטבח המדהים הזה אני חייב לנונה פרנצ'סקה היקרה והמדהימה יהיה זכרה ברוך ,אז הנה לפניכם רוטב העגבניות אותו היינו נוהגים להכין עבור הפיצות שאפיינו בטרטוריה .

חומרי הרוטב


2 כפות שמן זית
•4 שיני שום כתושות
• 2 קופסת עגבניות שלמות שרי / תמר ועדיף תוצרת איטלקית
• קורט שבבי צ'ילי (לא חייב)
• 1 כפית טימין יבש
•1/4 כפית רוזמרין יבש
• 3 פילטים אנשובי
• 1 כפית אורגנו יבש קצוץ
• 1 כף סוכר חום
• מלח ופלפל שחור


 אופן ההכנה


•מחממים סיר עם 2 כפות שמן זית על אש בינונית נמוכה ומוסיפים את האנשובי ומטגנים כ 2 דקות • מוסיפים את עשבי התיבול כולם ומטגנים כדקה , מוסיפים את השום כשהשום מזהיב, מוסיפים את העגבניות • מערבבים מעט • מבשלים על חום בינוני כ 20 דקות ומרסקים את כל תוכן הסיר עם מעבד מוט מוסיפים מעט מלח (בזהירות בגלל האנשובי), 1/4 כפית פלפל שחור וכף סוכר חום. • מערבבים וממשיכים לבשל על אש נמוכה כ- 30 דקות, ומוסיפים את הצ'ילי ( לא חייב ) מערבבים ומכבים את האש . • כשהרוטב מוכן מעבירים אותו לכלי ושומרים במקרר משך לילה לפני השימוש. • אפשר להכפיל את הכמות ולהקפיא ל4 חודשים הרוטב גם בסיס מצוין לרוטבי פסטות ועוד


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה